Friday, December 17, 2010

Points of view - Pontos de vista

(versão portuguesa abaixo)

It keeps amazing me how different people are.

I've friends that change their name regularly, sometimes emails came with an unknown name/address and then I realize they did same ritual or something changed in their lives and they changed their name... as simple as changing cloths.

Other friends think it's very strange that I decided to introduce myself with a different name. And sometimes I still feel the need to explain that Sofia is my second name...

For some changes are common and usual, to others change is strange. Life in it's wonderful diversity :)

-----

Continuo a admirar-me com a diversidade de personalidades.

Tenho amigos que mudam regularmente de nome. Às vezes nem sequer avisam, só depois de receber um email com um nome desconhecido é percebo que algo mudou ;) Simples, como mudar de roupa, não precisa de explicações.

Outros amigos acham muito estranho que eu agora me apresente como Sofia... e às vezes sinto a necessidade de explicar que nem é uma mudança assim tão grande, é afinal o meu 2º nome...

Para alguns é a coisa mais natural, para outros é algo muito estranho. A beleza da diversidade humana ;)

No comments: